Služba Ideální nájemce loni zdvojnásobila své tržby a inzertní portál UlovDomov.cz hlásí narůst inzerátů o dvě třetiny

Službě Ideální nájemce, která majitelům bytů zajišťuje veškerý servis spojený s dlouhodobými pronájmy, loni vzrostly hrubé tržby na 206,4 milionu korun. Meziročně se tak tržby skoro zdvojnásobily. Stojí za tím poptávka ve velkých městech, zejména v Praze a Brně, která jsou pro službu klíčová. Ideální nájemce v říjnu překročil významný milník 1 000 bytů ve správě a na konci roku 2019 již pečoval o byty v hodnotě 5.71 miliard korun, což představuje meziroční nárůst portfolia o více než 2 miliardy. Realitní inzertní portál UlovDomov.cz zaznamenal 64% meziroční nárůst v počtu zveřejněných inzerátů a 40% nárůst celkových příjmů.

Hodnota bytů ve správě Ideálního nájemce rostla až do prvního kvartálu roku 2020, kdy byl realitní trh zasažen krizí v souvislosti s šířením koronaviru a vyhlášením nouzového stavu. „V letošním roce jsme opět cílili na zdvojnásobení hrubých tržeb až na hranici 400 milionů korun. V tuto chvíli je ale velice obtížné predikovat další vývoj,“ uvedl Martin Březina, CEO společnosti UlovDomov.cz a spoluzakladatel služby Ideální nájemce.

Rok 2019 byl pro společnost ve znamení expanze. “Již v létě jsme pečovali o více než 2 000 podnájemníků a významný milník tisícovky bytů ve správě jsme překročili v říjnu,” vysvětluje Březina. Společně s počtem bytů v portfoliu rozšiřoval Ideální nájemce loni i svou působnost. “Na podzim jsme začali nabírat byty v Olomouci a Plzni. Letos na jaře byla v plánu expanze do dalších krajských měst, například Hradce Králové, Pardubic, Českých Budějovic a Ostravy,” dodal Martin Březina. Vzhledem k nastalé situaci bylo nutné přehodnotit načasování, ale zájem o službu trvá a rozšíření do dalších měst na sebe tedy nenechá dlouho čekat.

Realitní trh letos zaznamenal již řadu změn a firmy byly nuceny na dynamicky se měnící situaci rychle reagovat. „Naší výhodou je, že řadu digitálních inovací jsme zavedli už před krizí, například virtuální prohlídky bytů,“ uvedl Březina. Tuto službu Ideální nájemce spustil už loni ve snaze ušetřit klientům čas. Výhoda tohoto servisu se plně projevuje v dnešní době, kdy většina zájemců přistupuje k hledání nového bytu obezřetně a snaží se co nejvíce věcí řešit bezkontaktně. Virtuální prohlídky jsou nyní navíc doplněny elektronickými podpisy dokumentů, které se Ideálnímu nájemci podařilo implementovat záhy po vyhlášení nouzového stavu, což se ukázalo jako klíčové. “Ohlas od klientů byl okamžitý a jednoznačně pozitivní. Elektronické podpisy jsou totiž nejen bezkontaktní, ale především i časově úsporné a ekologické,” vypočítává Březina.

Novinkou z loňska je také webová aplikace Můj Ideální nájemce, díky které má majitel neustálý přehled o správě svých nemovitostí. Na jednom místě najde všechny dokumenty, přehledy plateb a vyúčtování, podrobné fotoreporty z pravidelných kontrol bytu, a také užitečné úložiště, kam je možné průběžně nahrávat veškeré podklady k vyúčtování energií a služeb. „Nezapomínáme ani na podnájemníky, kteří letos také dostali svou vlastní klientskou zónu, a to jak v češtině, tak v angličtině. Samozřejmostí jsou odpovědi na nejčastěji kladené otázky, přehledy plateb, užitečný formulář pro nahlášení požadavků, a v neposlední řadě také možnost doporučit nám zájemce o bydlení a pro oba tak získat slevu na podnájemném,” vysvětluje Martin Březina.

V dnešní době je pochopitelně důležité minimalizovat osobní kontakt a dodržovat přísná bezpečnostní opatření, a nejspíše to tak zůstane i do budoucna. “My jsme s pomocí digitálních nástrojů schopni převést téměř všechny schůzky a interakce na virtuální úroveň – tedy bezkontaktní. Byty už také umíme převzít bez osobního setkání, a to díky precizní fotodokumentaci, videím a podrobnému předávacímu protokolu. Ačkoli jsme po dobu nouzového stavu dočasně pozastavili kontroly na bytech, i tato část naší služby již byla digitalizována a obejde se bez přítomnosti majitele,” potvrzuje Březina.

Inzertní portál UlovDomov.cz se v roce 2015 stal prvním českým webem specializovaným na pronájmy bytů a spolubydlení. Od začátku si zakládá na intuitivním, přátelském rozhraní s důrazem na kvalitní fotografie, srozumitelné popisky a vyhledávání na velké mapě. “To je stále hlavním cílem inzertního portálu, a proto loni v zimě začala práce na modernizaci webové infrastruktury a uživatelského rozhraní,” popisuje Martin Březina.

Ačkoliv nečekaný vývoj situace v prvním kvartále spuštění nového webu prozatím odsunul, inzertní portál se těší rostoucí oblibě pronajímatelů, realitních kanceláří i zájemců o bydlení. Počet zveřejněných inzerátů meziročně narostl o 64 %, celkové tržby inzertního portálu se zvýšily o 40 %. “Velký zájem je především o produkt Prověření rizikovosti osob, který své tržby loni zdvojnásobil. Vzhledem k očekávaným dopadům současné krize se značný růst dá předpokládat i v roce 2020,” dodal Březina. Realitní kanceláře i pronajímatelé si díky této službě mohou prověřit nájemníky či zájemce o bydlení, což přispívá k další profesionalizaci procesu pronajímání.

Štítky