ČSOB dostala ocenění v soutěži o nejlepší bezbariérovou banku

Bezbariérové pobočky, síť bankomatů přizpůsobená nevidomým, navigační majáčky nebo eScribe pro usnadnění komunikace mezi bankéřem a neslyšícími. To jsou příklady služeb, které ČSOB poskytuje a rozvíjí pro hendikepované. I díky nim se v soutěži Banka roku 2019 umístila na druhém místě v kategorii Banka bez bariér.

„Jsme nejdostupnější bankou a pojišťovnou na českém trhu a své služby neustále přizpůsobujeme potřebám klientů. To samozřejmě platí i pro hendikepované, pro lidi s aktuálním zdravotním omezením, pro rodiče s kočárky nebo seniory,“ uvedl Jan Sadil člen představenstva ČSOB.

Z celkového počtu 235 obchodních míst ČSOB je nyní 198 plně nebo částečně bezbariérových a 94 procent bankomatů má hlasovou navigaci pro slabozraké a nevidomé. Cílem je, aby bezbariérová byla do budoucna veškerá kontaktní místa a všechny bankomaty měly hlasovou navigaci. Akustickými majáčky je už vybaveno 51 poboček ČSOB.

Službu eScribe zajišťující přepis mluvené řeči na monitor mohou klienti využít na 104 pobočkách ČSOB. Neslyšící a nedoslýchaví mají možnost kontaktovat i klientské centrum, neboť linky umožňují on‑line přepis jejich podnětů a požadavků. Služba se hodí i pro snazší komunikaci s občany cizí národnosti.

ČSOB také dbá na bezbariérovost svých centrál. Ve stanici metra B Radlická v těsné blízkosti ústředí ČSOB Kampusu je od roku 2012 zprovozněna vodicí lišta pro nevidomé. Obě budovy ČSOB Kampusu jsou plně bezbariérová.