Sportovci vydělané peníze investují, příkladem je basketbalista Balvín

Čeští sportovci mají chuť investovat do společností podnikajících v oblasti online technologií. Především se jedná o fotbalisty a basketbalisty, kteří operují s volnými prostředky v řádu milionů korun. Při vhodné investici se jim peníze vydělané sportem zhodnotí a neleží jen v bance s minimálním úrokem. Sportovce lákají zejména internetové společnosti a obecně start-upy. K investici většinou vyhledávají kompetentní správce kapitálu nebo kapitálové fondy.

Jedním z investorů je i hvězda českého basketbalu a pivot reprezentace Ondřej Balvín hrající ve španělské lize za tým BilbaoBasket. „Se svým investičním poradcem vidím velký potenciál na poli e-commerce a v internetových společnostech. S lidmi z týmu LEVERAGE jsme si sedli a už spolupracujeme přes rok, během čehož jsem si spolupráci ověřil a postupně kapitál ve fondu zvyšuji,“ uvedl Balvín. Pro něj i jiné sportovce je cílem vybudovat portfolio aktiv, které mu zajistí zhodnocení majetku a další příjem, zatímco se věnuje tomu, v čem vyniká, což je basketbal.

TIP: Zlato vynáší méně než akcie a je dokonce volatilnější.

„K 1. lednu 2020 budou mít sportovci v našem fondu přes deset procent všech investic. Jedná se právě zejména o fotbalisty a basketbalisty,“ uvedl Matěj Boruta, jeden ze zakladatelů skupiny LEVERAGE, která vlastní například významný podíl v internetovém tržišti Aukro nebo ve firmě Luigi`s Box.

Podnikání sportovců není žádnou novinkou. Současná generace namísto vlastního podnikání volí vhodného investičního partnera. „Sportovce nejvíce zajímá investiční tým, oblast investic a potenciál zhodnocení, které je u nás 15 až 30 procent ročně. Líbí se jim také naše zaměření na oblast internetových společností, kde vidí dlouhodobý potenciál,“ uvedl Boruta.

TIP: 5 aktivně řízených ETF portfolií od Swiss Life Select nemusí uspokojit každého.

Podle něj sportovci nemají tendence budovat vlastní firmy úplně od nuly. Řada z nich se v tomto směru spálila. „Současná generace sportovců má zájem o online společnosti a hledá spolehlivého a kompetentního partnera, se kterým by se do daného odvětví pustila,“ uvedl Boruta. Podobně je tomu i v zahraničí, kde kromě sportovců investuje do online společností také řada celebrit včetně hollywoodských herců. Například Ashton Kutcher investoval do realitního start-upu Airbnb, Will Smith do start-upu z oblasti zdravotnictví BioBeats, či Leonardo DiCaprio do start-upu Casper, který se zaměřuje na vše ohledně spánku.

Štítky