ČSOB získala s týmovým robotem „Ró“ 3. místo v prestižní soutěži

V mezinárodní soutěži The Customer Insight & Growth Banking Innovation Awards uspěla ČSOB s týmovým robotem Ró, který umožňuje rychlejší zpracování operací a šetří čas zaměstnancům banky i klientům. Ró se umístil na 3. místě v kategorii „Workforce Experience“. Do prestižní soutěže bylo přihlášeno 635 inovací z 235 institucí a 70 zemí.

“Naše řešení týmového robota Ró je navrženo tak, aby kombinovalo více moderních technologií dohromady. V tomto případě konkrétně technologii workflow, robotizaci a automatickou analýzu textu. Proto i benefity z tohoto řešení jsou větší. Výrazně zkracujeme čas zpracování požadavku pro klienta a samozřejmě zvyšujeme efektivitu. A navíc je robot Ró týmový hráč, nepracuje sám, složitější práci předává svým “lidským” kolegům. A právě smysluplné využití kapacit a chytrá kombinace dostupných technologií je směr, kterým chceme i dále pokračovat.” Ró zpracovává žádosti klientů z poboček i interní zakázky. Díky kombinaci různých technologií se úkoly nově rozdělují mezi něj a zaměstnance. Výsledkem je zkrácení doby zpracování žádostí a efektivnější nakládání s časem zaměstnanců,“ sdělila k úspěchu Denisa Parkosová, výkonná ředitelka zodpovědná za oblast Zpracování operací v ČSOB.

„Roboti jsou velmi užiteční pro zvyšování efektivity. Dnes už ale nedává smysl nasazovat je izolovaně od ostatních technologií a činností, které vykonávají zaměstnanci. Proto je robot Ró nedílnou součástí back officových týmů a pomáhá zaměstnancům i klientům. Ocenění v CIG Awards je pro nás obrovskou odměnou a signálem, že jdeme správným směrem,“  říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB zodpovědná za oblast Inovace.

Celý proces využití týmového robota Ró startuje už na pobočkách, kde klient vyplní papírovou žádost o změnu – například u nastavení výpisů. Žádost je poté naskenována a data automaticky rozpoznána. Následně jsou podle způsobu zpracování automaticky vytvořeny a rozděleny úkoly. Ty, které vyžadují lidskou činnost, jsou distribuovány na více pracovníků back office, některé pouze na robota. Pokud si robot neví rady, předává úkol k dořešení svému lidskému kolegovi. Jen během pilotního provozu robot Ró úspěšně zpracoval 800 žádostí, čímž potvrdil svoji spolehlivost.