Prodej stavebnin se opět přesunul na internet. Oproti jaru obchody přinášejí další zlepšení

Uzavření prodejen pro veřejnost v souvislosti s vyhlášením posledních protiepidemických opatření v souvislosti s čínskou chřipkou dopadlo i na hobby markety, prodejny stavebnin a sanitárního a koupelnového vybavení. Prodejci se proto snaží pružně reagovat a podobně jako na jaře i nyní své služby přesunují co nejvíce do online prostředí. Oproti první polovině roku přitom přichází s řadou vylepšení. Zákazníci si tak mohou nejen virtuálně projít konkrétní prodejnu, vybrat si konkrétní zboží, ale také se online spojit přímo s technickými odborníky. Vše tak může fungovat stejně jako v kamenné prodejně.

Aktuální protiepidemická opatření související s pandemií COVID-19 výrazně omezila fungování specializovaných obchodů. Aktuálně do nich smí pouze řemeslníci a živnostníci, prodej vybavení pro domácnost a stavbu se tak pro širokou veřejnost – podobně jako na jaře – přesouvá na internet. Obchodníci tak svým zákazníkům vycházejí vstříc prostřednictvím svých webových stránek, které zároveň přizpůsobují tak, aby byl nákup v tomto období pro zákazníka co nejjednodušší. Děje se tak přitom i u zboží, které jsou lidé na rozdíl například od spotřebičů zvyklí vybírat osobně na prodejně.

Prodejci a techničtí odborníci se tak přesouvají k počítačům, aby mohli z bezpečné vzdálenosti online centra pomáhat zákazníkům vybrat si ten správným produkt. Již mnoho let k výběru zboží a prodeji využívá tento způsob například i M.B.KERAMIKA. „Oproti první vlně se nám povedlo ještě vylepšit zákaznický servis a inovovali jsme zejména proces výběru obkladů a dlažeb online. Rozšířili jsme i řady našich online pracovníků, připravených okamžitě poradit tak jako na prodejně a to od 7:30 do 21:30 v pracovní dny a ve večerních hodinách i o víkendu,“ popisuje jednatel firmy M.B.KERAMIKA Martin Bezděk s tím, že pracovníci mají k dispozici kompletní databázi produktových videí a mnoho fotografií z realizací. „Zákazníkům tak umožňují detailní pohled na produkty, i pohled v ploše nebo inspiraci pro jejich vlastní realizace v nové fotogalerii, přístupné na našem webu.,“ doplňuje Bezděk.

Na fotkách a videích uvidí zákazník u konkrétní dlažby nebo obkladu nejen strukturu, ale i odlesky a tloušťku. Jednoduše tak může vybírat z pohodlí domova stejným způsobem, jako kdyby byl přítomen na prodejně. Pro zjednodušení komunikace využívají tyto specializované obchody na svých stránkách online chat, díky němuž může zákazník prodejce rychle a jednoduše kontaktovat. Nejsnadněji může získat zákazník informace díky telefonické konzultaci.

„Na rozdíl od konkurence nepoužíváme klasickou zákaznickou podporu, na chatu jsou našim klientům dostupní specializovaní pracovníci. Čím dál tím víc zákazníků oceňuje naši schopnost nahradit online prodejnu pomocí chatu, telefonických hovorů, sdílení plochy pro ukázky fotek z naší interní databáze nebo virtuální prohlídku prodejny. V další části procesu výběru obkladů a dlažeb pak se zákazníkem řešíme vizualizaci nebo zaslání vzorků až domů.“ doplňuje Martin Bezděk s tím, že v případě potřeby je možné zákazníkovi na prodejně vyfotit a natočit i konkrétní vystavené zboží. Nakupování a zejména výběr obkladů a dlažeb online se takto stává plnohodnotní náhradou za návštěvu kamenných prodejen.

Pro prodejny stavebnin a specializovaných obchodů to znamená, že si i přes nouzový stav stále udržují zákazníky. Povolení otevřít prodejny pro veřejnost některé zákazníky přivede zpátky do kamenných prodejen. Lidé nicméně přicházejí na chuť výběru obkladů, dlažeb a dalšího zboží online, který se bude rozšiřovat i v budoucnu bez ohledu na aktuální situaci.