Osobní finance - články: Daně, bankovní účty, platební karty, půjčky, pojištění, ekonomika

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí není zadarmo

Vládou připravená legislativa počítá se zrušením daně z nabytí nemovitých věcí, což je rozhodně krok správným směrem, neboť sníží finanční náročnost pořízení nového bytu či domu pro kupující. Další daňové změny související s pořízením nemovitosti však již příznivé nejsou.

čti více

Firemní vozidla v době (post)koronavirové: Jak omezit výdaje i riziko šíření nemoci?

I když je pandemie koronaviru na ústupu, tato doba klade nejen zvýšený důraz na řízení nákladů, ale též ochranu zdraví. Případná další vlna pandemie COVID-19 by mohla pro firmy, které přečkaly první vlnu, znamenat mnohem větší pohromu. Jaké jsou možnosti optimalizace nákladů i eliminace zdravotních rizik v případě firemních automobilů?

čti více

Program ČSOB pomáhá regionům přispěje neziskovým projektům částkou přes 4,1 miliony korun

V jarní části programu ČSOB pomáhá regionům, který již osmým rokem podporuje veřejně prospěšné projekty ve všech krajích, se podařilo společně věnovat 4 118 932 Kč. Do výběru projektů, které získají finanční příspěvek, se zapojuje i veřejnost a motivuje lidi, aby sami pomohli zajímavým a užitečným projektům. Na jaře nejvíce přispívali obyvatelé v Plzeňském kraji, na Vysočině a v Pardubickém kraji. Lidé nejčastěji podpořili služby pro lidi s hendikepem, seniory a dlouhodobě nemocné.

čti více

Pandemie přinutila Čechy změnit přístup k penězům, chystají se na „druhou vlnu“

Za dobu pandemie se zhoršila finanční situace třetiny Čechů, jak ukázal červnový průzkum Providentu. Rychlost, s jakou tato situace nastala, vede mnoho lidí k přehodnocení přístupu k financím. Mezi různými skupinami obyvatel jsou však velké rozdíly. Šetřit plánuje dvakrát více žen než mužů. Muži chtějí zase dvakrát více investovat. Utrácet uvážlivěji si přeje 40 % mladých ve věku 18–24 let. V případě, že se s příchodem druhé vlny pandemie dostanou do finančních potíží, plánuje polovina Čechů využít hlavně úspory v kombinaci s pomocí rodiny (23 %) a státní podporou (21 %).

čti více

Na Aukru se o víkendu vydražily dvě velmi vzácné bankovky

Sběratelům papírových bankovek by nemělo uniknout aktuální dění na Aukru. Draží se tam totiž vzácná bankovka 500 Kč z roku 1923 „hnědý legionář“. Tato bankovka patří mezi tři nejvyhledávanější a nejcennější československé bankovky. Dalším raritním kouskem je aktuálně v aukci prodávaná 500 Kč bankovka z roku 1919. Obě aukce originálních exemplářů končí v neděli 12. července a aktuální cena se už u Hnědého legionáře vyšplhala přes 200 000 Kč a u bankovky z roku 1919 dokonce na téměř 300 000 Kč.

čti více

Nový web společnosti Primagas klade důraz na dobrou informovanost zájemců o plyn jako ekologický zdroj energie

Společnost Primagas je předním dodavatelem zkapalněného ropného plynu neboli LPG, ale zaměřuje se také na zemní plyn, LNG a další zkapalněné plyny pro průmysl. Pro zákazníky z řad firem i domácností spustila nový web, který přehledně informuje o možnostech využití plynu jako ekologického zdroje energie. Moderní prostředí nového webu nasměruje zájemce bez zbytečných prokliků na požadovaný obsah a disponuje řadou přehledných edukativních prvků.

čti více

Lidé ve velkém nakupují sběratelské předměty, pandemie tomu napomohla

Češi se v době pandemie koronaviru vrhli na sběratelství. Největší tuzemské online tržiště Aukro eviduje v této oblasti razantní nárůst nabídek i prodejů. Zatímco loni v květnu se prodaly sběratelské předměty za 57 milionů korun, ve stejném měsíci letošního roku byly tržby v této oblasti přes 90 milionů korun. Z čísel je patrné, že lidé se ve větší míře v době nouzového stavu a částečně i po něm věnují svým koníčkům.

čti více

Pojišťovny chtějí přimět Čechy, aby se letos pojistili i na dovolenou v tuzemsku

Zatímco před odjezdem do zahraničí si drtivá většina Čechů neváhá sjednat cestovní pojištění, na dovolenou v tuzemsku si pojistku uzavře málokdo. Letos se ale může situace změnit. Pojišťovny počítají s nižším zájmem o cestovní pojištění do zahraničí a očekávaný pokles se budou snažit vynahradit rozšířenou nabídkou pojištění pro pobyt v České republice.

čti více

Značka Versace nedělá jen oblečení. Její obklady a dlažby jsou sice luxus, ale cenově dostupný

I když je značka Versace známá především pro své výstřední kousky oblečení, nezůstává pozadu ani v oblasti koupelnového designu. Luxusní provedení obkladů a dlažeb, které na českém trhu nabízí prodejce M.B. KERAMIKA, je navíc v některých případech dostupné i pro uživatele se standardním rozpočtem. Investice do této značky znamená originální koupelnu, která může disponovat stejnými vzory jako oblečení či další doplňky ikonické značky Versace.

čti více