Naše strategie funguje, říká O2 po výsledcích nad odhady trhu

Aktualizováno

Tuzemský telekomunikační lídr O2 dosáhl v posledním čtvrletí loňského roku čistého kvartálního zisku 1,44 miliardy . Na úrovni celého roku 2019 pak O2 zvýšila výnosy o 2 %, zisk EBITDA o solidních 13 % a o drobných 0,2 % také čistý zisk.

„Investice v roce 2018 mířily do růstových oblastí, což se projevilo zvýšením provozního zisku v roce 2019,“ uvádí Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2 a dodává: „Tyto investice navýšily účetní odpisy a negativně tak ovlivnily náš čistý zisk, i ten však v průběhu roku již vykazoval pozitivní trend. Naše strategie funguje.“

Finanční výsledky

Celkové konsolidované provozní výnosy O2 dosáhly v roce 2019 celkově 38 760 mil. , meziročně o 2,0 % více, výnosy rostly ve všech segmentech. 

V České republice se zvýšily o 2,1 % na 31 347 mil. . „Hlavními zdroji nárůstu byla mobilní data, finanční služby, O2 TV a prodej zařízení,“ uvedla firma. 

„V roce 2019 jsme zlepšili nabídku všech klíčových služeb. Kromě neomezených tarifů jsme představili nové tarify internetu na doma a O2 TV. Zvyšující se počet zákazníků u všech služeb potvrzuje, že naše rozhodnutí bylo správné. Růstu nadále pomáhají balíčky O2 Spolu,“ komentuje výsledky předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth a pokračuje: „Počet zákazníků nejvíce rostl u O2 TV. Naši internetovou televizi si zákazníci často pořizují, aby nemuseli řešit přechod na DVB-T2. I proto jsme zaznamenali nejrychlejší nárůst počtu zákazníků v posledním čtvrtletí.“

Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy v roce 2019 o 2,0 % na 298 mil. díky nárůstu výnosů, meziročně stejným celkovým nákladům a pozitivnímu vlivu nového účetního standardu IFRS 16,“ uvedla firma. 

V České republice vzrostl provozní zisk EBITDA meziročně o 11,8 % na 9 513 mil. . „Pozitivní vliv investic do růstových oblastí realizovaných v roce 2018 v kombinaci s novou produktovou nabídkou a úspěšnou vánoční kampaní se naplno projevil ve výsledcích za čtvrté čtvrtletí 2019, ve kterém čistý zisk vzrostl meziročně o 16,7 %,“ uvádí O2.

Tabulka: Výsledky O2 za rok 2019

o2

Provozní výsledky – mobilní segment

„Díky pokračující oblibě tarifů s navýšeným objemem dat a nových tarifů O2 NEO s neomezenými daty a zájmu zákazníků o kombinaci mobilních tarifů s dalšími službami v balíčcích O2 Spolu dosáhl celkový počet mobilních registrovaných zákazníků na konci roku 2019 celkem 5 858 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla k 31. prosinci 2019 na úrovni 3 249 tisíc, počet zákazníků mobilních předplacených služeb byl 1 965 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 644 tisíc,“ vypočítává firma.

Již téměř 77 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, více než dvě třetiny všech telefonů podporují technologii 4G LTE. „Větší porce dat v tarifech FREE+, O2 NEO a O2 Data spolu s nárůstem počtu zákazníků s chytrým telefonem s podporou 4G LTE přispěly v roce 2019 k meziročnímu nárůstu spotřeby mobilních dat v telefonu o 30 %,“ uvádí O2.

Výsledky O2 ve 4Q19 a za celý rok 2019 a meziroční dynamika

o2

Provozní výsledky – pevné linky

Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 31. prosinci 2019 celkem 443 tisíc včetně zákazníků, kteří využívají měsíční balíčky O2 TV Sport Pack online a O2 TV HBO a Sport Pack. „V průběhu roku 2019 se tak počet zákazníků O2 TV zvýšil o 106 tisíc,“ uvedla firma.

Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl k 31. prosinci 2019 celkem 835 tisíc. Za rok 2019 se jejich počet zvýšil o 26 tisíc.

Slovensko

O2 Slovakia dle firmy nadále registruje rostoucí zájem o své portfolio mobilních tarifů, které od listopadu rozšířilo o nabídku tarifů O2 Smart Paušál. Ty kromě neomezeného volání a SMS obsahují velké objemy dat na vybrané aplikace. „K 31. prosinci 2019 dosáhl celkový počet aktivních zákazníků 2 149 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 1 390 tisíc a jejich podíl na celkové mobilní bázi tak za rok vzrostl o 2,1 procentního bodu na 64,7 %,“ uvedla O2.

 

(Zdroj: IR O2)