Kofola ve čtvrtletí prohloubila ztrátu, provozní zisk však vzrostl

před rokem, vyplývá také z dnešního oznámení firmy.

Hodnota ukazatele EBITDA vzrostla o 12,2 % na 118 milionu Kofola prodala polskou společnost Hoop Polska.

„Máme skvělá čísla a to zejména díky našemu soustředění na rozvoj businessu v gastru a impulsu, jejichž podíl na celkových tržbách k naší spokojenosti neustále roste,“ uvedl Jannis Samaras, generální ředitel skupiny. „Z výborného výsledku v prvním kvartálu soudíme, že máme dobře nakročeno splnit i celoroční cíle.“

Československý trh vygeneroval v prvním kvartálu výnosy meziročně vyšší o 4,1 %. V segmentu HoReCa Kofola v ČeskoSlovensku v prvním kvartále zaznamenala historicky rekordní tržní podíl, na Slovensku poprvé překonala hranici 40 % s výrazným přispěním čepované Kofoly. Mezi další zprávy ze slovenského trhu patří vedle rostoucích tržeb i zahájení prodejů a spuštění marketingové kampaně pro přírodní minerální vodu Kláštorná Kalcia.

Adriatický region opět přinesl pozitivní výsledek, když skupina na tomto trhu dosáhla dvojciferného růstu tržeb. Za růstem ve výši 12,5 % stojí především prodeje minerální vody Radenska, ale také chorvatské minerální vody Lipički Studenac, uvedla Kofola.

Oba výše zmiňované regiony, československý a adriatický, vygenerovaly 87,3 % celkových tržeb skupiny.

Kofola v březnu dokončila prodej firmy Hoop Polska, a tak poprvé reportuje své výsledky z pokračujícího byznysu, tedy bez započtení hospodaření společnosti Hoop Polska, který je ale do 18. 3. 2019 stále součástí skupiny a konsolidován.

Představenstvo společnosti dále doporučilo valné hromadě, aby za rok 2018 schválila dividendu ve výši 13,50 Kč/akcii před zdaněním, což představuje dividendový výnos 4,5 %. Valná hromada je svolána na 5. června 2019.

Akcie společnosti za akcii.

Zdroje: Kofola, Patria.cz