PŘIVÁDÍME: Heineken. Je libo diverzifikaci do spotřebního sektoru?

Raiffeisen začne být v Praze obchodováno celkem přes 30 atraktivních zahraničních emisí. 

První várka piva se značkou Heineken je mimochodem až 250. U nás k nim patří Krušovice, Starobrno, Březňák a cider Strongbow.

0

STRATEGIE A HOSPODAŘENÍ:

Celosvětově vytočil EUR. Z geografického hlediska přitéká polovina tržeb z Evropy a 30 % ze Severní a Jižní Ameriky (dohromady). Třetím největším regionem je Afrika, Blízký východ a východní Evropa (14 % tržeb) a na důležitosti rychle narůstá region Asie a Pacifiku, jenž v roce 2017 poprvé dohonil třetí zmiňovaný region. Tady se zrcadlí dlouhodobá strategie Heinekenu, ke které se ještě vrátíme.

Pivovar má primární úpis akcií ve svém rodném městě, tedy na amsterdamské burze Euronext. Od března 1995, kdy se otevřelo obchodování za cenu 9,8 euro, které prodražuje pivo při exportech, nebo také akvizice, u nichž si trh není jistý jejich přidanou hodnotou.

0

Tím se plynule dostáváme k poslednímu bodu programu, kterým je momentální strategie pro rozvoj byznysu. Dlouhodobý globální růst spotřeby piva víceméně odpovídá dlouhodobému globálnímu hospodářskému růstu. Zcela zjevně pozorujeme trend, kdy nasycené vyspělé trhy stagnují, a zlatou žílu představují spíše rozvíjející se trhy. Dvojnásobně to platí pro východní a jihovýchodní Asii, kde se rychle rozšiřuje střední třída, která si může užívat nově nabytých příjmů. Právě na tomto trhu dosáhl Heineken se nemusí bát, že vyjede ze zajetých kolejí. 

Pro koho jsou tedy akcie Heineken tak může být dobrou volbou pro investora, jenž potřebuje diverzifikovat svoje portfolio a bojí se riskantnějších překotně rostoucích titulů.