Do konce roku 2016 by mělo být v ČR otevřeno 5 obchodních center

Centrum Aupark u hlavního vlakového nádraží v Hradci Králové má mít obchodní plochu 23.000 m2, nákupní galerie Central v Jablonci nad Nisou 11.270 m2 a Prior v Přerově počítá s plochou obchodů 13.732 m2.

"Poptávka investorů, kteří jsou ochotni za nejlépe fungující a zavedená obchodní centra zaplatit opravdu vysoké částky, přiměje developery urychlit další projekty. Očekáváme proto, že už v roce 2016 začne výstavba zbrusu nových obchodních center i rekonstrukce nebo kompletní remodeling několika stávajících," uvedl výkonný ředitel Cushman & Wakefield v ČR Jonathan Hallett.

Evropa zažívá nový boom obchodních center. Do konce roku 2016 očekává Cushman & Wakefield nárůst nových maloobchodních ploch o 9,7 milionů čtverečních metrů. Například ve Francii přibude 851.000 čtverečných metrů obchodní plochy, v Itálie 634.000 m2 a v Německu 230.000 m2. Novou výstavbu podporuje zvyšující se kupní síla v Evropě a ochota zákazníků utrácet, stejně jako expanze řady nájemců.

Nové projekty vznikají po celé Evropě. Mezi nejaktivnější patří podle firmy možná překvapivě Španělsko a Itálie, které procházely náročnějším ekonomickým obdobím. "Robustní aktivitu vykazují také tradiční trhy ve Velké Británii, ve Francii nebo v Německu. Nečekaný rozmach maloobchodu vidíme rovněž ve Skandinávii," dodal Hallett.

Trendem je zmenšování nových a připravovaných projektů center. Většina z nich spadá do kategorie menších a středních center, zpravidla kolem 20.000 až 30.000 čtverečných metrů.

Autor:
www.ctk.cz