bezhotovostní platba

Blíží se doba bezhotovostní?

Trend bezhotovostního placení je na vzestupu. Bezhotovostními velmocemi jsou severské země, kde si lidé zvykli platit kartou i za maličkosti. Například Dánů, kteří spoléhají na peníze v peněžence, je čím dál méně. Podle Dánské národní banky klesly za 20 let hotovostní platby z 80 procent na 25 procent.

čti více

V Evropě již počet bezkontaktních transakcí překročil jednu miliardu

Evropané si stále častěji volí při placení bezkontaktní technologie. Celkový počet bezkontaktních transakcí kartami MasterCard a Maestro přesáhl v roce 2015 jednu miliardu, což je meziročně 150% nárůst. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2015 bylo v Evropě průměrně 13 % transakcí provedeno bezkontaktně. Česká republika (77 %) patří v tomto ohledu mezi špičku nejen v Evropě, ale na celém světě.

čti více

Předplacené platební karty: Novinka, o kterou je velký zájem

Na český trh v loňském roce vstoupily předplacené platební karty a čísla ukazují, že je o ně velký zájem. Meziročně jejich počet vzrostl o téměř 24 tisíc. Důvody jsou prosté. Dobíjecí platební karta umožňuje například přesnou kontrolu útrat a bezpečné platby na internetu. Je to tím, že i když je dobíjecí karta co do šíře využití totožná s kartou k bankovnímu účtu, bankovní účet není k jejímu zřízení třeba. Své uplatnění mají tyto karty i jako šikovný prostředek k oslovení konkrétního segmentu firemních klientů.

čti více

Zaplaťte v Albertu s Visou a získáte slevu

Visa spouští v prodejnách Albert kampaň na podporu plateb kartou. Každý, kdo mezi 31. srpnem a 27. září 2016 zaplatí v některém ze supermarketů nebo hypermarketů Albert pomocí karty Visa nákup v minimální výši 500 Kč, obdrží slevový poukaz v hodnotě 50 Kč na další nákup.

čti více

Hotovost bojuje o přežití

Kromě neustálých změn a různých zvratů na ekonomickém i politickém poli je v dnešní době patrný trend narůstajícího boje proti hotovosti. Po celé planetě je vedena válka s jediným cílem – aby hotovost postupně vymizela z našeho každodenního života a veškeré transakce se prováděly bezhotovostní formou.

čti více

Těžké časy začaly i e-shopům. Češi od začátku týdne omezují nákupy online

E-shopy s potravinami nestíhají dodávat, online prodejci ostatního zboží ale začínají pociťovat dopady aktuálních opatření. Jen začátkem týdne se prodeje některých druhů zboží propadly až o polovinu. Přestože prodejci reagují omezením investic do reklamy, které se například u výkonnostní reklamy snížily o 42 %, není výhled do dalších týdnů příliš optimistický. Online prodej zboží může s výjimkou potravin a drogerie průměrně klesnout až o 40 %.

čti více

Účty platí osobně na pobočce každý desátý Čech

Přestože už lze většinu finančních služeb spravovat online, významná část lidí dává přednost vyřídit si i ty nejběžnější úkony osobně na kamenné pobočce své banky. To se týká jak zadávání plateb, tak pravidelné kontroly zůstatku na účtu.

čti více

Jak na finance po studiu aneb podle čeho vybrat první finanční produkty

Vysoká škola, přednášky, život na koleji a večírky - pět let studentského života bývá vnímáno jako téměř bezstarostné a svobodné období. Mnozí mladí lidé se poprvé starají sami o své finance a učí se s nimi hospodařit. Když pak období studentských slev a souvisejících výhod skončí, je potřeba se spolu s první stálou výplatou důkladněji zamyslet nad správou svých peněz, včetně výběru vhodných finančních produktů.

čti více